Nordmørsposten rykker opp

– Tallene viser at publikum ønsker noe nytt, og responsen bekrefter at vi treffer med innholdet vårt, sier redaktør John Berge i Nordmørsposten.

Publisert

Med lansering av nettsiden www.np.no 28. november 2024 og aktiv markedsføring fra oktober 2024, har Nordmørsposten nådd milepæler få kunne forutse. 

Etter bare litt over sju måneder med publisert innhold har den digitale nettavisen NP.no skaffet seg 4 .500 følgere på Facebook – og det i et marked med tre etablerte medier.

De fire mediene på ytre Nordmøre har til sammen nesten 40.000 følgere på Facebook, hvorav Nordmørsposten nå står for over 11,3 %. 

Det er bemerkelsesverdig når man vet at de andre har brukt mellom ni, ti og femten år på å bygge opp sine baser.

  • 70,1 % av KSU.no sin følgermasse er allerede innhentet. De har vært ti år på plattformen.

  • 46,9 % av KSU247 sin base er nådd. De har vært litt over ni år på plattformen.

  • Selv Tidens Krav, som har vært til stede på Facebook siden 15. april 2010 og har røtter tilbake til 1906, har fått merke at det er en ny avis i byen – NP.no har nådd 23,2 % av deres følgertall på Facebook.

  • Alt dette er oppnådd på under åtte måneder siden første sak ble publisert på np.no.

Powered by Labrador CMS