
Slik kan Gågata bli seende ut
Det jobbes med et forslag om å inkludere Klippfiskgata som en del av Gågata.
Idéen til Gågata-prosjektet kommer fra Hoem-gruppen og Thomas Hoem. Nå er ideen nærmere virkelighet.
– Vi hadde håpet å ha dette på plass til Normoria-åpningen, men målet nå er når det blir operafest. Det gjenstår å søke kommunen om støtte og vi er i god dialog med dem, sier Synnøve Nes i KNN til Nordmørsposten.
Klippfisk en del av byens identitet
Ideen bak konseptet er følgende:
– Kristiansund identifiseres med klippfisk og denne dekoren vil gli rett inn som en del av byens identitet. Vi begynner å nærme oss noe med denne dekoren her, sier Nes.
– Vi i KNN er veldig opptatt av å se helheten i regionbyen Kristiansund og sentrum trenger et skikkelig løft. Vi har allerede Kulturfabrikken, Campus og Normoria.
Tre satsningsområder
Prosjektet som er i gang i sentrum har tre satsningsområder.
1. Skape felles treff for sentrumsaktørene noe som er i gang med månedlige treff.
2. Felles kampanjer i butikkene slik det eksempelvis ble gjort med åpningen av Normoria.
3. Et felles fysisk løft i sentrum