MEIRE OG MEIRE, DAG FOR DAG!

Karin Sæterøy Morch er butikksjef for butikken Meir på Storkaia i Kristiansund.

«Meir enn ein butikk?»

På Storkaia-senteret har butikken «Meir» rukket å bli en synlig del av handleopplevelsen for mange kristiansundere. Nå feirer de sitt første år.

Publisert Sist oppdatert

Butikksjef Karin Sæterøy Morch viser Nordmørsposten rundt i lokalene med synlig stolthet. 

Lørdag 14. juni markerer butikken ett år i Kristiansund, og Morch gleder seg over utviklingen så langt.

– Det er morsomt å ikke jobbe i en kjede, sier hun.

Meir er nemlig ikke en del av en nasjonal butikkjede, men sprang ut fra klesbutikken Capone i Molde. 

Ifølge Capones nettside – som også fungerer som nettbutikk – ble Capone etablert i 1991 og har satset på merkeklær av god kvalitet siden da.

Capones mål, hevdes det på nettsiden deres, har «vært å tilby kundene en hverdagsgarderobe bestående av klær man blir glad i». Sortimentet inkluderer det de beskriver som «kjente merkevarer innen klær, sko og tilbehør.»

Meir startet som en «store-in-store»-løsning hos Capone, men ble så populær at det etter hvert ble etablert som et eget butikkonsept – først i Molde, og deretter altså i Kristiansund.

– Meir ble raskt en suksess på AMFI Roseby. Vi er blitt godt mottatt også her i Kristiansund, forteller Morch.

Karin Sæterøy Morch er butikksjef for butikken Meir på Storkaia i Kristiansund.

Mer enn bare klær

Navnet «Meir» spiller på butikkens ide om å tilby mer enn bare klær.

– Det vi fokuserer på er hva du trenger mer av, i tillegg til klærne, så det er ting som smykker, vesker, tilbehør, og litt yttertøy – ganske smart tenkt av dem, mener Karin og viser til eierne bak konseptet.

I butikken finner man blant annet det populære hårstrikket Kknekki, som ifølge butikksjefen er en bestselger blant unge.

– Det selger i søkk og kav til ungdom. Dette er originalen som alle etterligner, sier Morch.

Hun trekker også frem det italienske smykkemerket Nomination, kjent for sine armbånd som kan tilpasses med ulike symboler og bokstaver – perfekte for personlige gaver. I tillegg fører butikken det Oslo-baserte merket Pearl Octopus, skapt av Cathrine Boerter.

– Merket favner det lekne, dristige og eksentriske, og henvender seg til den som elsker å uttrykke seg gjennom unike, maksimale smykker, forklarer Morch.

Feirer med jubileumstilbud

Når butikken nå runder ett år, markeres det med jubileumstilbud.

– Det blir samme tilbud som da vi åpnet, med 20 prosent rabatt, unntatt to merker som ikke godtar tilbudspriser, forklarer butikksjefen.

Karin Sæterøy Morch er butikksjef for butikken Meir på Storkaia i Kristiansund.

Konkurranse og kundestrøm

På spørsmål om konkurrenter i Kristiansund trekker Morch frem flere aktører.

– Det er flere, vi er vel litt konkurrent med alle som har tilbehør, men her på senteret er det vel Unhjem og Caos.

Hva med Glitter, spør vi?

– Å sammenligne oss med Glitter er helt feil. Alt hos oss er ordentlig kvalitetsvarer, hevder butikksjefen bestemt.

Når det gjelder forskjellen på de to Alti-sentrene i Kristiansund, peker Morch på kjøpekraften.

– Det er mer kjøpekraft og en jevnere strøm av kunder her, mener hun.

Karin Sæterøy Morch er butikksjef for butikken Meir på Storkaia i Kristiansund.

Bursdagen sammenfaller med aktivtetene under Kaias dag, og kunne i så fall ikke være mer perfekt for Meir. 

Powered by Labrador CMS